لپ تاپ استوك چيست؟

لپ تاپ و نوت بوك استوك

لپ تاپ استوك چيست؟

۳۰ بازديد

استوك چيست؟

مطمئنا شما با شنيدن واژه " استوك " معاني و مصداقهاي متفاوتي به ذهنتان خطور ميكند و در واقع هر كدام به نوعي يك تعريف عام از آن داريد.

واژه استوك (Stock) در زبان انگليسي به معني كالاي ذخيره و يا موجود در انبار است ولي در زبان فارسي براي انواع كالاهاي دست دوم بكار برده مي شود. (لپ تاپ كاركرده)
در واقع هميشه اجناس استوك، كاركرده و دست دوم نيستند. بسياري از فروشگاه هاي بزرگ و زنجيره اي اروپايي و آمريكايي سياست هاي جالبي براي جلب مشتري اتخاذ مي كنند. به عنوان مثال در فروشگاه بزرگ و سراسري "آرگوس"(Argos) در انگليس مشتريان مي توانند كالاهاي خريداري شده را بعد از 30 روز به هر دليلي يا بهتر بگوييم بدون هيچ دليلي به فروشگاه برگشت دهند و به اختيار خود مبلغ را بازپس گيرند و يا معادل آن خريد نمايند. كالاهاي برگشتي به هيچ عنوان وارد فروشگاه نمي شوند و مستقيما به انبار فرستاده شده و پس از درجه بندي A,B,C و D به صورت عمده به فروش مي رسند. و بدين ترتيب شما ممكن است كالايي را به صورت "استوك" خريداري كنيد در حالي كه كالا به صورت دست نخورده و در بسته بندي اصلي و كاملا نو باقي مانده است. البته مشخص است درجه چنين كالايي A مي باشد. با توجه به اين مطالب از اين پس مي توانيد اجناس استوك داراي درجه A  را با اطمينان از نو بودن و اصل بودن با خيال راحت خريداري نماييد.

درمورد لپ تاپ استوك نيز همين درجه بندي موجود است. و البته به دسته اي ديگر از لپ تاپ ها نيز اطلاق مي شود كه در شركتهاي بزرگ و با كاربرد صنعتي تهيه شده اند و طبق يك قانون كلي بيشتر از مدت زمان معلوم و كوتاهي بايد با نمونه هاي جديدتر و مطابق با پيشرفت تكنولوژي جايگزين شوند. بنابراين لپ تاپ هاي قبلي به بازار استوك وارد مي شوند و شما تحت عنوان لپ تاپ استوك يا لپ تاپ كاركرده در واقع دستگاهي را خريداري مي كنيد كه داراي كيفيت و قدرت فوق العاده اي است و از رده كاري آن شركت ها خارج شده اند. مسلماً خريد اين لپ تاپ ها بصورت نو و آكبند بسيار گران خواهد بود اين لپ تاپ ها عموما از سري workstation هستند و در بازار ايران به صورت آكبند و نو بسيار كميباب هستند. در نتيجه خريد اين كالاها در صورت نياز تنها از طريق فروشگاه هاي استوك كار امكان پذير است. لازم به ذكر است با توجه به مبلغ پايين اين دستگاهها و كيفيت بالا در واقع تنها دليل خريد لپ تاپ استوك ارزاني آن نيست و بسياري از افراد كه از لحاظ مالي نيز محدوديت بودجه اي ندارند به سراغ خريد اين دستگاه ها مي روند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.