داستان برند لنوو- قسمت سوم

لپ تاپ و نوت بوك استوك

داستان برند لنوو- قسمت سوم

۲۹ بازديد

 IdeaPad

 
 لپ‌تاپ‌هاي سري IdeaPad لنوو در ژانويه سال ۲۰۰۸ معرفي شدند. IdeaPad برخلاف ThinkPad نتيجه‌ي تحقيق و توسعه‌ي خود تيم لنوو بوده و از طراحي‌هاي آي‌بي‌ام استفاده نكرده است. اين شركت در اكتبر سال ۲۰۱۲ مدل جديدي از اين سري لپ‌تاپ‌ها به نام IdeaPad Yoga 13 را معرفي كرد كه داراي ويندوز ۸ بودند. صفحه نمايش اين لپ‌تاپ‌ها كامل برمي‌گشت و به تبلت تبديل مي‌شد. لنوو در نوامبر سال ۲۰۱۳ مدل Lenovo Yoga 2 Pro را معرفي كرد. اين لپ‌تاپ نازك بود و كاربر مي‌توانست با جدا كردن كيبورد آن را تبديل به تبلت كند. اين لپ‌تاپ‌ها بسيار سبك بودند و تنها ۱.۳۹ كيلوگرم وزن داشتند و يك دكمه‌ي لمسي در پايين و قسمت مركزي صفحه نمايش قرار گرفته بود. همچنين دكمه‌ي خاموش و روشن آن نيز به كنار لپ‌تاپ منتقل شده بود.
لنوو در سال ۲۰۱۶ اعلام كرد كه لپ‌تاپ‌هاي سري Yoga از سيستم عامل لينوكس پشتيباني نخواهند كرد. و اين موضوع بسياري از كاربران را با مشكل مواجه كرد.

تلويزيون‌هاي هوشمند
 
شركت لنوو در سال ۲۰۱۱ اعلام كرد كه به زودي تلويزيون‌هاي هوشمند خود به نام LeTV را در نيمه‌ي اول سال ۲۰۱۲ معرفي خواهد كرد. ليو جون (Liu Jun) رئيس بخش لوازم خانگي اين شركت گفت: «كاربران در آينده از لوازم هوشمند زيادي استفاده خواهند كرد درنتيجه به يك تجربه‌ي يكپارچه از سخت‌افزار، نرم‌افزار و سرويس‌هاي رايانش ابري نياز پيدا خواهند كرد.» شركت لنوو در سال ۲۰۱۳ همكاري خود را با برند Sharp براي توليد تلويزيون‌هاي هوشمند اعلام كرد. در سال ۲۰۱۴ ميزان فروش اين تلويزيون‌ها از مرز ۱ ميليون دستگاه عبور كرد.


موتورولا
شركت گوگل در تاريخ ۲۹ ژانويه سال ۲۰۱۴ اعلام كرد كه قصد دارد شركت موبايل‌ موتورولا را به مبلغ ۲.۹۱ ميليارد دلار به شركت لنوو بفروشد. طبق قرارداد آن‌ها حق امتياز ۲۰۰۰ مورد از اختراعات شركت موتورولا همچنان در اختيار شركت گوگل است و شركت لنوو تنها حق استفاده‌ي شراكتي بعضي از اين اختراعات را دارد.


زندگي شخصي ليو شوانژي
 
ليو شوانژي در تاريخ ۲۹ آوريل سال ۱۹۴۴ در جيانگ سو در نزديكي شانگهاي چين به دنيا آمد. او بعد از گذراندن دوران دبيرستان در سال ۱۹۶۲ تصميم گرفت كه به‌عنوان خلبان وارد ارتش شود. او تمام امتحان‌هاي خلباني را با موفقيت پشت سر گذاشت اما به دليل مشكلاتي نتوانست وارد ارتش شود. او در پاييز همان سال وارد ارتش آزادي بخش مهندسين ارتباطات شد. او به دليل گذشته‌ي خود براي كار در بخش‌هاي حساس رد صلاحيت شد و به مطالعه‌ي رادار پرداخت و در همين زمان بود كه با علم كامپيوتر آشنايي پيدا كرد. او بعد از مدتي در سال ۱۹۷۰ به پكن رفت تار به‌عنوان مهندس در يك موسسه كامپيوتري مشغول به كار شود.
ليو در اين شركت روي توسعه‌ي كامپيوترها كار مي‌كرد و در سال ۱۹۸۴ از كارش استعفا داد تا در دفتر آكادمي علوم چين مشغول به كار شود. او تا اوايل دهه‌ي ۱۹۸۰ به‌عنوان يك دانشمند كامپيوتر به موفقيت‌هاي بزرگي دست پيدا كرده بود اما هنوز هم نتوانسته بود به رضايت كامل شغلي برسد. او در بهترين سازمان تحقيقاتي علوم كامپيوتر چين كار مي‌كرد اما درآمدش به اندازه‌اي نبود كه بتواند خرج خانواده‌ي بزرگ خود را بدهد. تا اينكه در سال ۱۹۸۴ شركت لجند را به همراه ۱۰ مهندس ديگر در يك دفتر كوچك بنيان‌گذاري كرد. ليو در توصيف كار خود گفت: «در آن زمان اقتصاد چين برنامه‌‌ريزي سفت و سختي داشت و فرصت شكوفايي شركت‌هاي آزادي مانند ما بسيار سخت بود.» او مي‌دانست كه شركت بودجه‌ي محدودي دارد و به همين دليل بايد نظارت دقيقي روي تمامي بخش‌هاي شركت داشته باشد. ليو شوانژي در سال ۲۰۱۲ خودش را رياست شركت بركنار كرد.


وضعيت كنوني برند لنوو
 
شركت لنوو با سرعت بسيار بالايي در حال رشد است. اين شركت تا سال ۲۰۱۵ حدود ۱۰۰ ميليون از لپ‌تاپ‌هاي ThinkPad خود را به فروش رساند. لنوو گام‌هاي زيادي براي پيشرفت تكنولوژي چين برداشته است و هر سال ميزبان رويدادهاي مرتبط با تكنولوژي اين كشور است. اين شركت در سال ۲۰۱۶ در ليست ۵۰۰ شركت برتر مجله‌ي فوربز قرار گرفت و به‌عنوان ۲۰۲ امين شركت انتخاب شد. لنوو همچنين به‌عنوان يكي از ۵۰ شركت برتر در زمينه‌ي نوآوري از سوي گروه Boston Consulting انتخاب شده است. اين شركت در ابتداي كار خود با سختي‌هاي زيادي مواجه شد و پروژه‌هاي شكست خورده‌ي بسياري را تجربه كرد. بنيان‌گذاران اين شركت هيچ شناختي از بازار تكنولوژي نداشتند و همين موضوع روند رشد آن‌ها را به تأخير انداخت. اما در نهايت لنوو توانست راه خودش را پيدا كرده و به‌عنوان يكي از ۳ توليدكننده‌ي برتر كامپيوترهاي شخصي در جهان شناخته شود. شركت لنوو در حال حاضر در بيش از ۶۰ كشور شعبه داشته و بيش از ۶۰ هزار كارمند در سراسر دنيا دارد. (لپ تاپ تينك پد استوك )

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.